پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 
گشایش اعتبار اسنادیLC
نوشته شده در جمعه 9 فروردین 1392
ساعت : 10:44 ق.ظ
نویسنده : رضا بالایی ثمرین
به منظور تامین مواد اولیه ، لوازم یدکی و ابزار کار واحدهای پیمانکاری فعال ، بانک تجارت غالباً ازطریق عقد جعاله اقدام به گشایش اعتبار اسنادی می نماید. گشایش اعتبار اسنادی می تواند دیداری یامدتدار (یوزانس و ریفاینانس ) باشد
ادامه مطلب

ه منظور تامین مواد اولیه ، لوازم یدکی و ابزار کار واحدهای پیمانکاری فعال ، بانک تجارت غالباً ازطریق عقد جعاله اقدام به گشایش اعتبار اسنادی می نماید. گشایش اعتبار اسنادی می تواند دیداری یامدتدار (یوزانس و ریفاینانس ) باشد. در گشایش اعتبار اسناد دیداری ممکن است براساس مصوبه های صادره بخشی ازمبلغ اعتبار به عنوان پیش پرداخت در زمان گشایش از مشتری اخذ و مابقی در زمان تحویل اسناد توسط مشتری تامین و به حسابهای مربوط یا بخش قابل توجهی از مبلغ اعتبار اسنادی بعداز رسیدن اسناد حمل (در بخش گشایش اعتبار اسنادی دیداری) در قالب تسهیلات فروش اقساطی کالای وارده ، در اختیار مشتریان بانک قرار گیرد.

درگشایش اعتبار اسنادی مدتدار ، مبلغ ، گشایش اعتبار اسنادی  درسررسید مقرر ازسوی مشتری تامین و به حسابها مربوطه واریز می گردد. گشایش اعتبار اسنادی برای موارد فوق الذکر به صورت تسهیلات موردی و یا حد سالانه تصویب و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

شرایط واحد های پیمانکاری جهت گشایش اعتبار اسنادی:

-                     داشتن اهلیت قانونی

-                      واحد مذکور دایر و یا در آستانه بهره برداری باشد.

-                     واحد پیمانکاری باید دارای پروانه بهره برداری و کارت بازرگانی باشد.

-                     متقاضی گشایش اعتبار اسنادی بایستی کلیه ضوابط و شرایط بانک را دراین خصوص دارا باشد.

-                     عدم سوابق منفی در سیستم بانکی (چک برگشتی و دیون معوق اعم از ارزی وریالی )

-                     توانایی واریز مابقی وجه اسناد رسیده در سررسید های مقرر

مدارک لازم

-                     تکمیل پرسشنامه ویژه واحدهای پیمانکاری

-                     مدارک ثبتی شرکت و آگهی تغییرات طی دوسال گذشته

-                     پروانه بهره برداری

-                     صورت ها ی مالی دو سال قبل (ترازنامه و سود وزیان ) با مهر وامضای شرکت

-                     تراز آزمایشی منتهی به پایان ماه قبل با مهر و امضای شرکت

-                      کپی اسناد مالکیت دفتر مرکزی ، انبار

-                      کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی و مدرک تحصیلی مدیران و سهامداران


1-تكمیل فرم ثبت سفارش

2-تحویل فرم به وزارت بازرگانی(اداره كل امور بازرگانی استان)

3-اعلام كارمزد ثبت سفارش توسط وزارت بازرگانی و پرداخت آن توسط شركت به صورت حواله ای

4- تحویل كپی حواله به وزارت بازرگانی جهت دریافت شماره 8 رقمی

5-تكمیل فرم گشایش اعتبار و ارائه به بانك مربوطه

6-تهیه تعهدات لازم بانكی

7-تهیه بیمه نامه

8- تهیه سایر مدارك مورد نیاز بانك از قبیل : فرم گشایش، فرم بیمه نامه، فرم ثبت سفارش و فرم تعهدنامه

9-ببرسی اسناد، مدارك و صفحه گذاری بانك مربوطه  گشایش اعتبار اسنادی

10-مخابرهL/C  به بانك ذینفع در كشور مربوطه



 



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic